torsdag 21 mars 2013

En chans till

Jag, lillebror och lillasyster läste godnattsaga. Jag klappade på dem. Var kanske lite sträv på ena handen. Lillebror gnyr till. Det sticks på kinden efter att jag har klappat honom. Jag ber om ursäkt och lovar att sluta. Vi läser vidare. Så råkar jag som en ren reflex klappa honom igen med den sträva handen. Han blir tokarg och boxar till mig på näsan så glasögonen flyger och det kommer lite blod.

Jag: "Förlåt, det var ett misstag. Jag glömde mig. Nu slog du mig blodig. Säg förlåt."

Lillebror, blänger skitargt på mig: "Du fåj EN chans till."

Jag: "Men du får inte slåss. Jag som är ännu starkare än dig slåss ju aldrig, eftersom det är farligt."

Lillebror, fortfarande skitarg: "Du fåj EN chans till."

Godnatt, ska nog leta upp lite handkräm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar